כותרות חמות :

קטנה ברשת
קטנה ברשת

קטנה ברשת

אף שיש לנו הרבה הסתייגויות מכל הקונספט של האירוויזיון, שמושך אליו כל מיני יצורים, סרטון הפתיחה יוקדש לעדן גולן ולעקשנות הפנומנלית שלה. בשני: מה הסיפור שלנו? בשלישי: על המסר מהרב יונתן זקס זצ"ל. ברביעי: על הפקודה האחרונה של יוסי הרשקוביץ הי"ד, ובקטנה לסיום: על הקיבוצניק שפגש את הרבי

קטנה ברשת

 

הוריקן

 

נשיא המדינה יצחק הרצוג יצר קשר עם נציגת ישראל באירוויזיון 2024 עדן גולן, לאחר שהגיעה למקום החמישי והביאה גאווה רבה לישראל. השניים שוחחו במהלך הטיסה חזרה ארצה. אורך: 2:39. בעברית.

ביוטיוב: עדן גולן, נציגת ישראל באירוויזיון 2024, בשיחה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג במהלך הטיסה לישראל

https://youtu.be/d7MK7rz8znI?si=m808uyHXlWUQuL76

נקודה לדיון: האם קרה לכם אי-פעם שהצלחתם לעמוד על העקרונות שלכם מול שריקות בוז או לחצים בלתי אפשריים כמו עדן, שהאמינה בצדקת דרכה?

 

מה הסיפור שלנו?

 

איפה יש עוד עם כזה? סיפורי גבורה, התנדבות, ערבות הדדית, דווקא היום כשכל הקלישאות קמות לתחייה, זולגות למרחב מנגינות ישנות של פירוד ומחלוקת, אבל ראינו לאן זה מוביל. אם כן, למה אנחנו מסתבכים? מה הסיפור שלנו? (רגע של חכמה). אורך: 2:10. בעברית.

ביוטיוב: מה הסיפור שלנו??

https://youtu.be/IjD_nzGIMEE?si=RdhS4HM03B9becXr

נקודה לדיון: האם יצא לכם לחשוב במהלך היום-יום שלכם לאן העם שלנו הולך ומה נדרש בכלל לעשות או שזה פחות מעניין אתכם ולא ממש התעמקתם בזה?

 

למה להיות יהודי?

 

הרב הלורד פרופ' יונתן זקס היה הרב הראשי של בריטניה ואחד האינטלקטואלים הגדולים בעולם.

אחת השאלות הגדולות שהטרידו אותו הייתה שאלה שרבים מהיהודים שואלים את עצמם: בעולם שבו אפשר להיות מה שאני רוצה, למה בעצם להישאר יהודי? והתשובה שהוא נתן מעניינת ומעוררת השראה לא פחות מהשאלה.

תודה לקרן מורשת הרב זקס, www.rabbisacks.org. (רגע של חכמה). אורך: 3:40 בעברית.

ביוטיוב: למה להיות יהודי? התשובה של הרב זקס | לתקן עולם שבור🌎 פרק בכורה

https://youtu.be/9A4s7b-abJ8?si=ojXaxWPq9046ZYGn

 

נקודה לדיון: האם למראה כל האנטישמיות והשנאה לעם היהודי יצא לכם לשאול את עצמכם בשביל מה אתם בכלל צריכים את זה ולמה להיות יהודים?

 

הפקודה האחרונה של יוסי הי"ד

 

יוסי הרשקוביץ זכור לכולנו מהסרטון האחרון שצילם לפני הכניסה לעזה ובו ביקש מכולנו לכבד זה את זה ולא לדבר לשון הרע. מאחורי הסרטון עומד בן אדם בלתי רגיל שהשפיע טוב על אלפי אנשים סביבו: משפחתו, חבריו ותלמידיו. אורך: 6:42. בעברית.

 ביוטיוב: הפקודה האחרונה של יוסי ז"ל🕯️- הם היו גיבורים

https://youtu.be/tusjXAwkMYE?si=Ifm9V7qc7g9SSLnL

 

נקודה לדיון: האם נראה לכם שתוכלו בכלל לעמוד בעניין של לא לדבר לשון הרע? האם זה נראה לכם בתחום הבחירה שלכם?

 

קטנה לסיום

 

הקיבוצניק שפגש את הרבי

 

ד"ר אהרן דנציגר, רופא בכיר בתחום הכירורגיה האורתופדית, בן קיבוץ, נפצע קשה במלחמת ההתשה ואיבד את רגלו. ב-1976 השתתף במשחקים הפרלימפיים ("אולימפיאדת הנכים") בטורונטו, ובדרך ביקר עם המשלחת אצל הרבי מלובביץ'. למרות היותו בן קיבוץ המפגש מרטיט הלב עם הרבי נסך בו ביטחון ורוממות רוח וחולל בו מהפך בגישה שמלווה אותו מאז ועד היום. אורך: 4:39. בעברית. רגע של חכמה.

ביוטיוב: הקיבוצניק שפגש את הרבי | רגע של סיפור 

https://youtu.be/CUK0wzRwR9Q?si=XsQRp7V6jQu4t6n9

 

 

 

ראיתם סרטון ייחודי שיעניין את כולם? מוזמנים לשלוח קישור לדוא"ל: avinoam811@gmail.com

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן