מקודם
בדיקות קבועות של צמיג לרכב
יש לחפש חתכים, פנצ'רים, בליטות או דפוסי בלאי לא סדיר. שיטה קלה לבדיקת בלאי דריכה היא "בדיקת המטבע": מניחים מטבע בחריץ הדריכה, ואם הקצה שלו בולט, סימן שהגיע הזמן להחליף צמיג לרכב.
לחץ צמיגים
הקפדה על לחץ אוויר נכון בצמיגים חיונית לטיפול ברכב, ליעילות הדלק ולתקינות הצמיגים לטווח הארוך, באמצעות בדיקת לחץ האוויר בצמיגים מדי חודש באמצעות מד לחץ אוויר אמין.
את הלחץ הנכון לרכב ניתן למצוא בדרך כלל על מדבקה בתוך משקוף דלת הנהג או במדריך למשתמש של הרכב. יש לוודא גם שכל הצמיגים מנופחים לרמה התקינה, ולכוונן את הלחץ אם הקריאה אינה מדויקת.
סיבוב צמיגים
סיבוב הצמיגים כרוך בשינוי מיקום הצמיגים על מנת להקפיד על בלאי אחיד, ורוב יצרני הרכב ממליצים לסובב כל צמיג לרכב אחת ל-5,000 עד 7,500 קילומטרים.
אם הרכב מיוצר עם הנעה קדמית, יש להעביר את הצמיגים הקדמיים לאחור ואת הצמיגים האחוריים לחזית, ולהחליף צדדים בתדירות קבועה, כדי לשמור על תקינות משמעותית של הצמיגים לטווח הארוך.
יישור הצמיגים
גלגלים לא מיושרים עלולים לגרום לצמיגים להתבלות בצורה לא אחידה ולעתים מוקדמת. אם הרכב נמשך לצד אחד או אם ההגה לא ממרכז את הרכב במהלך נהיגה בכיוון ישר, ייתכן שהיישור כבוי.
במקרה זה יש לבצע בדיקה מקצועית אצל מומחה לציוד, צמיג לרכב ואביזרים, להתאמת היישור בהתאם למפרט היצרן. לדוגמה, לאחר פגיעה בבור עמוק, מומלץ לבדוק את היישור של הרכב.
איזון גלגלים
איזון גלגלים מאפשר לוודא שהצמיגים מסתובבים מבלי לגרום לרעידות. צמיגים לא מאוזנים עלולים להוביל לבלאי לא אחיד, לרעידות וללחץ על המתלים של המכונית.
בכל רכישת צמיגים חדשים מחנות לציוד ואביזרי רכב, יש לוודא שהם מאוזנים, ולהקפיד על איזון מחדש אם מורגש רטט.
האם לרכב יש צמיג רזרבי?
דגמים חדשים של רכבים רבים אינם מגיעים עם צמיג רזרבי, לכן מומלץ להתייעץ בנושא זה עם המומחים בתחום. אם לרכב יש צמיג רזרבי, חשוב לבדוק את התאמתו ואת תקינותו לטווח הארוך, כמו גם לבדוק אם יש לו מנפח צמיגי חירום מתאים.
וזכרו: אסור להניח חלפים על הצמיגים הקדמיים, כדי להגן על היגוי תקין, עצירה, משקל ולחץ על חזית הרכב. בכל בדיקה שגרתית של צמיג לרכב, יש לבדוק גם את הצמיג הרזרבי, על מנת לשמור על תקינותו כך שיהיה מוכן לשימוש בשעת חירום.