תאכל טוב

B m 14 eat

שרי קפלן

חיי הסטודנט אינם קלים...

שיעורים ארוכים ומשמימים בכיתה, שעות של למידה ושינון בבית, עבודה אחת או שתיים תוך כדי, נסיעות בתחבורה ציבורית או בטרמפים ואם נשאר זמן, אז גם מנסים לתחזק קשרים חברתיים.

בקיצור סדר יום לחוץ ומאתגר לכל הדעות, ועוד לא דיברנו על תקופת המבחנים...

אז איך שומרים בכל הכאוס הזה, על אורח חיים שמקדם בריאות? שממקסם את היכולות שלנו?

אז ככה,

חשוב להקפיד למלא את הצרכים הבסיסיים שלנו וזה מסתכם במשפט אחד:

לשים לב מה מכניסים לפה וללב, להניע את הגוף ולא פחות חשוב, לנקז החוצה את הפסולת

הגוף אינו פח אשפה...

אנחנו חיים בעולם של שפע ולכן צריכים לברור היטב מה נכנס לנו לגוף ולנפש.

להתייחס לגוף שלנו כאל קודש הקודשים ולא כאל פח אשפה...לבחור במזון טבעי, לא מעובד, ללא חומרי טעם, צבע ושימור. דוגמאות: ירקות, פירות, ביצים, בשר, קטניות, אגוזים ושקדים.

איך עושים את זה? אין קיצורי דרך

כדי לא לחטוף שטויות בקפיטריה או בארון הממתקים בבית, חשוב להתארגן מראש!

להכין רשימה בתחילה או בסוף כל שבוע של ארוחות בריאות שאתם תרצו לאכול. בודקים מתכונים, קונים מצרכים ומכינים ביום הפנוי שלכם 2 סירים ו-2 סוגי רטבים בריאים לכל השבוע. מחלקים לקופסאות אותן ניתן לשאת בתיק ולחמם בשעת הצורך.

לארוחות הקלות יותר חשוב גם להצטייד מראש: לקנות ממבחר פירות וירקות העונה, לשטוף, לחתוך ולהכניס לתיק בבוקר.

כדאי גם שבתיק תהיה באופן קבוע "שקית "נשנושים בריאים", שתכיל אגוזים, שקדים ותמרים, שתוכלו לנשנש בעת רעב.

ולא פחות ממה שחשוב להכניס לגוף, חשוב לבחור מה נכנס ללב ולנפש.

הקיפו עצמכם בחברים שנעימים לכם, מצמיחים אתכם, משמשים לכם השראה ולא בכאלה שמדכאים אתכם ויוצרים אצלכם רגשות שליליים כלשהם. כאלה שהלמידה איתם מרגיעה ומפרה אתכם ולא מלחיצה ומייאשת.

הולכים לישון היום ולא מחר...

כמו שאתם מטעינים את הסוללה בפלאפון, כך גופכם זקוק להטענה. שינה מספקת אינה פריבילגיה, היא צורך פיזיולוגי שאם לא נשמעים לו, ההישגים שלכם יורדים ואין על כך עוררין.

במאות השנים האחרונות, למרות המצאת החשמל וכל מכשירי האלקטרוניקה המתוחכמים וכמובן אינספור המסכים, גופנו לא עבר שינוי והוא עדיין זקוק לחושך, שקט ומנוחה.

כדאי לכבות את כל המסכים כשעה לפני השינה, כדי להפסיק לגרות את המוח ולבלבל את האיזון ההורמונאלי העדין. להשתדל להחשיך את הסביבה שלכם ולקדם ככל האפשר אוירה נינוחה ושלווה שתאפשר לכם "גלישה" לשינה איכותית, עמוקה ורצופה.

בזמן השינה המוח מבצע תהליכי עיבוד של כל מה שנלמד ביממה האחרונה.

כדאי ככל האפשר להשתדל להקדים לישון ולהקדים את היקיצה.

אנחנו בנויים לשכב לישון עוד באותו היום ולא למחרת (אחרי חצות).

לזוז !

נבראנו להיות בתנועה ולא לשבת כפופים אל מול מסך המחשב במשך שעות.

עשו לכם מנהגים שלא יגזלו לכם זמן רב, אבל יאפשרו לכם לזוז, להמריץ את מחזור הדם ולנקז את הפסולת:

  • אפשר למשל להחליט שכל פעם שמקבלים שיחה לנייד, מתרוממים מהכסא ומדברים תוך כדי הליכה בחדר/בחצר
  • אפשר להוריד אפליקציה שתזכיר לנו אחת לחצי שעה לקום מהכסא ולקפוץ במשך דקה
  • אפשר לעשות פעם ביום אימון של 7 דקות, גם זה עם אפליקציה ידידותית שמלווה אותך צעד אחר צעד
  • רצוי לצעוד כל יום כעשרים דקות עד חצי שעה. אפשר לצעוד עם חבר, עם מוסיקה אהובה או פשוט להנות מהשקט
  • כמובן תמיד להעדיף מדרגות וצעידה, על פני מעליות וטרמפים.

הכותבת הינה מנהלת "אדמה"- בית הספר לרפואה משלימה ותרפיות מתקדמות גבעת ושינגטון.

 

atarMbaolam

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

כתבות אחרונות

Prev Next
מתקפה גרעינית

  ד"ר יוסי לונדין בעקבות...

לא תחמוד

  הרב יהודה ברנדס על...

הפרסום בעולם קטן עובד

האתר החדש של עולם קטן

לפרסום באתר או בשבועון

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

מקום בעולם - מגזין הנוער מבית עולם קטן

לאתר מקום בעולם

שירות לקוחות מגזין - ok@okm.co.il 077-662190

הירשמו לניוזלייטר

וקבלו את גיליון "עולם קטן" במייל הרבה לפני כולם